Proforma Fatura Nedir? Nasıl Düzenlenir?

Proforma Fatura Nedir? Nasıl Düzenlenir?

31 Ekim 2022

İşletmeler yaptığı iş karşılığında karşı tarafa bir fatura sunmalıdır. Ticaret hayatında, bir çok farklı fatura tipi kullanılır. Bu faturaların doğru ve eksik bir şekilde düzenlenmeside büyük önem arz eder.

Proforma Fatura Nedir?

Hem işletmeler için hem de alıcılar için sorunsuz işlem yapmak oldukça önemlidir. Sorunsuz işlem yapılabilmesi için alıcının satın alacağı ürünü iyi tanıması gerekir. Bu kapsamda satıcının mal, hizmet ya da fiyat hakkında bilgi içeren bir teklif formatında fatura oluşturmasına proforma fatura denir. Dış ticarette kullanılan bu fatura tipi,uluslararası satış sözleşmesi olarak nitelendirilmektedir.

 

Proforma Fatura Ne Zaman Alınır?

Proforma fatura hem küçük ölçekli işletmeler hem de büyük ölçekli işletmeler tarafından hazırlanabiliyor. Bu kapsamda proforma faturanın alınması için belirlenmiş bir zaman dilimi yoktur. Gerek alışverişten önce gerekse alışverişten sonra rahatlıkla proforma fatura alınabiliyor.  

Proforma fatura bir belge olarak kabul edilir. Bu kapsamda faturanın kanuni ve mali açıdan herhangi bir değeri yoktur.

 

Proforma Fatura Nasıl Hazırlanır?

Proforma fatura için maliye tarafından oanylamış kağıtların kullanılması gerekmez. Word üzerinden düzenlenen şablonlar ya da antetli kağıtlar bu işlem için yeterli olacaktır. İlk olarak proforma fatura olduğuna dair bir başlık eklenmelidir. Başlık eklendikten sonra kağıdın sağ üst köşesine proforma numarası, sol üst köşesine ise satıcının unvanı ve iletişim bilgileri eklenir. Bu bilgilerin altına da alıcının unvanı ve iletişim bilgileri eklenir. Sayfanın orta kısmına ürüne ya da hizmete ait bilgilere yer verilir. 

Proforma faturada yer alması gereken bilgiler şunlardır:

  • Faturanın düzenlenme tarihi
  • Satıcı ve alıcının isin/ünvan ve iletişim bilgileri
  • Satışı yapılan mal ya da hizmetin cinsi, menşei
  • Teslim şekli
  • Mal ya da hizmetin birim fiyatı, miktarı, tutarı
  • Malların ebatları, ağırlıkları ve nitleikleri
  • Mallara ilişikin ambalaj özellikleri, numara ve taşınma şekillerin dair bilgiler
  • Teklifin geçerlilik süresi
  • Navlun ve sigorta prim tutarları
  • Faturayı düzenleyenin imzası

Bizimle İletişime Geçin

444 40 80 numaralı iletişim numaramız veya LimonDesk üzerinden bize taleplerinizi iletebilirsiniz.

AKINSOFT Programlarını Ücretsiz Deneyin!
Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER