27 Mayıs 2022
Yayınlanan Tebliğe göre, konaklama hizmeti veren otel ve işletmelerin en geç 1 Temmuz 2022 tarihine kadar e-fatura hizmetine geçişleri zorunlu hale getirildi.
Yayımlanmış tebliğ düzenlemesi şu şekilde: “Tebliğ yayınlandığı dönemde faaliyetlerini sürdüren otel ve konaklama hizmeti veren işletmeleri 01.07.2022 tarihinde, bu Tebliğin yayım tarihinden sonra faaliyete başlayanlar ise, faaliyet tarihlerini izleyen dördüncü ayın başına kadar işlemlerini tamamlayıp e-Fatura uygulamasına geçmek zorundadır.”
E Faturanın Normal Faturadan Farkı Nedir?
E faturanın, matbu fatura ile herhangi bir farkı bulunmayıp yalnızca bu faturanın internet üzerinden saklanması anlamına gelir. Normalde matbuu faturalar kağıda basılı olarak kullanılmaktayken, e faturaları kağıda basmaya gerek olmadan, doğrudan internet üzerinden görüntülenmek mümkündür.
1 Temmuz 2022’de Otellerde E Faturaya Geçiş Şartları Neler?
Tebliğ yayınlandığı dönemde faaliyetlerini sürdüren otel ve konaklama hizmeti veren işletmeler 01.07.2022 tarihinde, bu Tebliğin yayım tarihinden sonra faaliyete başlayanlar ise, faaliyet tarihlerini izleyen dördüncü ayın başına kadar işlemlerini tamamlayıp e Fatura uygulamasına geçmek zorundadır.”
Otellerde Faturalar, E Faturaya Geçtikten Sonra Nasıl Kesilecek?
Kısa bir zaman öncesine kadar otellerde fatura kesmek zorunluydu ve bu faturaların kağıda dökülmesi gerekiyordu. E-fatura, otel, pansiyon, motel gibi işletmelerde tercih edilmiyordu. E faturaya geçme zorunluluğu ile beraber e Fatura mükellefi olanlara e Fatura düzenlemek mecburi olacak. E fatura mükellefi olmayan kişilere de e-Arşiv Fatura kesilmesi zorunlu hale gelecek. Hemen e faturaya geçmek için formu doldurup çok kısa sürede işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.
Otellerde E-Fatura Zorunlu mu? Ciro Alt Limit Sınırı Var mı?
Gelir İdaresi Başkanlığınca ilan edilen VUK Genel Tebliği Değişiklik Yapılması Hakkında Tebliğ ile e-Arşiv Fatura ve e-Fatura uygulamasına geçme zorunluluğunun boyutu genişletildi.
2021 senesi ciro limiti 4 Milyon TL’den az işletmeler, e-Ticaret yapan kişiler, Gayrimenkul ya da motorlu araç, imal, inşa, satım, alım ya da kiralama işleri yapan kişiler ve Kültür ve Turizm Bakanlığı ile beraber belediyelerden yatırım ya da işletme sertifikası alarak konaklama servisi veren oteller e-Arşiv Fatura ve e-Fatura zorunluluğu kapsamına alınmış oldu.
Son Tebliğin yayınlanması ile birlikte de otellerde ciro alt limitine bakılmaksızın e-Fatura ve e-Arşiv Fatura uygulamalarına 1 Temmuz 2022 tarihine kadar geçiş yapmak zorunlu hale getirildi. Bu zorunluluğa uymayan tüm vergi mükellefleri hakkında hususi usulsüzlük cezası uygulanır.
Oteller E-Faturaya Nasıl Geçiş Yapılacak?
Otellerin e faturaya geçiş işlemi için şu adımları izlemesi gerekiyor .Tüzel kişilerin Mali Mühür, Gerçek şahısların da e-İmza temin etmesi ve Gelir İdaresi Başkanlığına başvurmaları gerekiyor. Sonrasında diledikleri özel entegratör ile anlaşarak ya da gib portalı üzerinden E faturalarını kesmeye başlayabiliyorlar. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için LimonDesk canlı destek uygulamamız üzerinden bizden yardım alabilirsiniz.
Oteller E Faturaya Geçince Elde Edecekleri Faydalar:
- Matbu fatura ve zarf maliyetleri düşecek.
- Hata ve kayıp riskini ortadan kaldıracaklar.
- Kestikleri faturalara diledikleri zaman kolayca ulaşabilecekler.
- Kağıt faturaların işlenmesi sırasındaki personel kaynaklı hataların önüne geçecekler.
- Tahsilat süreçleri hızlanacak.
- Faturalar kullandıkları programa entegre olacak.
Otellerde E Fatura ve E Arşiv Programı Nasıl Olmalı?
Otellerde e fatura & e arşiv ve yönetim işlemlerini hallederken dikkat etmenizi önerdiğimiz bazı konular var. Seçtiğiniz Entegratör firmanın kullandığı teknoloji, yaygın servis ve hizmet ağı sorunsuz hizmet için son derece önemli. İyi araştırma yaparak karar vermelisiniz. Otel yönetim programınızın da güncel işlemleri kolaylaştırabilecek , kolay kullanımlı, gelişmiş teknolojik alt yapı sunan , bir şirket tarafından geliştirilmiş olmasına dikkat etmelisiniz. E fatura ve e arşiv işlemleri işletmenizde son derece önem teşkil edeceğinden işlemlerde bir aksaklık yaşamamanız için bu araştırmalar son derece önemli.
Oteller için e faturaya geçiş döneminde bir sorun yaşamamak için bizlerle 444 40 80 numaralı telefonumuz üzerinden iletişime geçebilir, e fatura geçiş dönemi danışmanlık hizmetlerimiz ile kolayca geçiş işlemini tamamlayabilirsiniz.
WOLVOX Otel Yönetimi Programı ile otelinizi yönetebilir ve fatura ve e arşiv hizmetini kolayca kullanabilirsiniz. Üstelik ücretsiz / hediye 500 kontör avantajı ile. Bilgi için tıklayınız