17 Ocak 2022
İYS ( İleti Yönetim Sistemi ) Nedir?
Teknoloji çağında firmalar için hedef kitleye ulaşmanın birçok yolu bulunur. Özellikle neredeyse telefonu olmayan kimsenin kalmadığı bu dönemde, müşteriye ulaşmanın en kolay yolunun elektronik iletiler olduğu söylenebilir. İYS veya İleti Yönetim Sistemi ise tam da bu noktada kişilerin gizlilik haklarını korumak için devreye girer.
İleti Yönetim Sistemi, vatandaşlara elektronik yollarla iletilen yazılı, görsel ve sesli mesajları düzenlemek için ortaya çıkmıştır. Hatta bu platform, ileti izinlerinin ve şikayetlerinin daha kolay yönetilebilmesi için kişilere pek çok kolaylık sağlar. Bu sistem müşteriler için olduğu kadar hizmet sağlayıcılar için de geniş bir saklama alanıdır.
İYS Nasıl Çalışır?
Gün boyunca çok sayıda reklam mesajı alıyor olabilirsiniz. Telefonunuzun hafızasında gereksiz bir yer kaplayan bu iletileri almak istemiyorsanız e-Devlet üzerinden İleti Yönetim Sistemi’ne giriş yapabilirsiniz. Bunun sonucunda hangi firmaların sizi bilgilendirebileceğine dair düzenlemeleri gerçekleştirmeniz mümkün hâle gelir.
Vatandaş girişi yaptıktan sonra Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi sayfasını ziyaret ederek telefon numaranızı ve e-posta adresinizi kaydetmeniz gerekir. Ardından karşınıza çıkacak olan “onayları yönet” butonuna tıklayarak size elektronik ileti gönderen tüm markaları görebilirsiniz.
İYS, firmalar için ileti gönderme işlemini oldukça kolaylaştıran bir yönetim platformudur. Hedef kitlesine daha kolay ulaşmak isteyen markaların da İYS’ye üye olması gerekir. Sistem, elektronik iletilere izin veren vatandaşları belirledikten sonra tanıtım ve bilgilendirme mesajlarının kişilere ulaşmasını sağlar. Böylece markanın SMS ve e-posta hakkı, bu iletileri almak istemeyen kişiler için boşa harcanmış olmaz.
İYS’ye Belge Nasıl Yüklenir?
Bir firmanın İYS’den yararlanabilmesi için varlığını ve çalışma alanını kanıtlaması gerekir. İleti Yönetim Sistemi’ni kullanabilmek için PDF formatındaki marka tescil belgesini başvuru sırasında platforma yükleyebilirsiniz. Hizmet sağlayıcı başvurusu yaptığınız esnada bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz.
Sisteme alıcıların izinlerini yüklemek isterseniz dosyaların .csv formatında olmasına dikkat etmelisiniz. Bu bilgileri platforma tek tek veya dosya hâlinde yükleyebilirsiniz. Öte yandan İYS’nin kendi entegratör firmaları sayesinde bu işlemlerle uğraşmak zorunda kalmazsınız. İzin tarihi, iletişim kanalı, izin kaynağı ve iletişim adresi gibi bilgileri içeren belgeler, bu firmalar tarafından birkaç dakika içinde sisteme yüklenebilir.
Bizimle İletişime geçin
Tüm süreçlerinizi kolayca yönetmek için iletişim formumuzu doldurabilir, 444 40 80 numaralı iletişim numaramız veya LimonDesk üzerinden bize sorularınızı iletebilirsiniz.