İade Faturası Nedir? Nasıl Kesilir?

İade Faturası Nedir? Nasıl Kesilir?

14 Kasım 2022

Yapılan alışverişten sonra alınan malın iade edilmesi halinde düzenlenen belgeye iade faturası adı verilir. İade faturası sayesinde tüketiciler malı kabul etmediğini beyan edebiliyor.

İade Faturasında Hangi Bilgiler Bulunur?

İade faturasında bulunması gereken belli başlı detaylar vardır. Bu detayların bulunmaması halinde iade faturası işe yarayamayabiliyor. İade faturasında bulunması gereken bilgilerden bazıları:

  • İade edilen malın fiyat bilgisi
  • İade edilen malın birim bedeli
  • İade edilen malın kaç tane olduğu
  • Satıcının fatura numarası

İade faturasında bu bilgilerden bir veya birkaçının olmaması durumunda süreç uzayabiliyor. Sürecin uzaması ise malın iade edilmesini ve iade bedelinin bireye yansıtılmasının kısa sürede yapılamamasına neden olur.

İade Faturası Nasıl Kesilir?

İade faturası kesmek için satış faturası koçanı kullanmak gerekir. Satış faturası koçanı yoksa e fatura da kullanılabilir. Satış faturası koçanının üzerine iade faturasıdır yazdıktan sonra ürünün fiyatı, ürünün neden iade edildiği ve kaç tane iade edildiği gibi bilgiler yazılmalıdır. Gerekli bilgilere yer verildikten sonra iade faturasının açık mı yoksa kapalı mı olacağı belirlenmelidir.

İade Faturası Düzenlenirken Nelere Dikkat Edilmelidir?

İade faturası düzenlenirken muhakkak faturanın bir bölümünde “iade faturasıdır” ifadesi yer almalıdır. Bu ifade yer almazsa alıcı ve satıcı arasında sağlıklı ilişki kurulamayabilir. Bunun yanında iade faturası düzenlenirken Maliye Bakanlığı onaylı ve noter tasdikli olması gerekir.

İade faturası alıcıya kesilmez. Bu fatura satıcıya kesilir. Bundan dolayı iade edilen merciinin iletişim bilgileri detaylı bir şekilde yer almalıdır. Bunun yanında iade faturası düzenlenirken malın tamamının mı yoksa bir kısmının mı iade edildiğini bilmek gerekiyor. Çünkü satıcı firma bu duruma göre iade işlemlerine başlar.

İade Faturası Muhasebe Kaydı

İade faturası düzenlenirken alıcı ve satıcı için farklı muhasebe kayıtları uygulanır. Bu kayıtlara uygun hareket edilmezse iade sorunları görülebilir. Alış için muhasebe kaydı yapılırken ürün alımları, tüketim malları ve hizmet alımları gibi detaylar göz önünde bulunduruluyor. 

Bize Ulaşın

444 40 80 numaralı iletişim numaramız veya LimonDesk üzerinden bize taleplerinizi iletebilirsiniz.

AKINSOFT Programlarını Ücretsiz Deneyin!
Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER