Entegratör Değişimi Sırasında Yapılması Gerekenler

Entegratör Değişimi Sırasında Yapılması Gerekenler

30 Ekim 2023

Özel entegratör hizmeti sunan firmalar ile henüz tanışmamış olan kişiler genellikle fatura ve makbuz işlemlerini yönetecek bir yazılım ve sunucu ile tanışmamış demektir. Bu nedenle de hala GİB portalını kullanmak yorucu ve takip gerektiren bir süreç olabilir. Eğer entegratör değişimi sürecinin nasıl olduğu konusunda şirketlerin tereddüdü varsa bu yazı tamamen kurtarıcı olacaktır.

Entegratör Zorunlu Mu?

Hiçbir işletmeye zoraki bir e-fatura entegratör zorunluluğu veyahut özel entegratör zorunluluğu getirilmeyebiliyor. Ancak ve ancak bazı sektörler için durum böyle değil. 

Özel Entegratör Tam Olarak Ne Yapar?

Özel bir entegratör olma şartını taşıyan firmalar başvurularının hemen ardından GİB lisanslı özel entegratör unvanını alabilirler. Çalışmalarını GİB’e bağlı olarak sürdürerek e-belge dönüşümlerini kendi aracılığı sayesinde yaptırmak isteyen mükelleflerin adına entegrasyon sürecini gerçekleştirmek adına çalışır.

Neden Özel Bir Entegratör İle Çalışılmalıdır?

Belgeleri elektronik ortamda oluşturmak adına GİB’in oluşturduğu üç adet alternatif hizmet bulunur.

Bunlar;

  • GİB belge portal üzerinden elektronik belge oluşturmak
  • Özel entegratör sistemini kullanmak
  • Kişisel bünyede oluşturulan entegrasyon yazılımların kayıtlarını GİB’e iletmek

İşletmelerin kendi bütçesini kullanarak oluşturacağı büyük veri tabanı depolama alanı, sunucu ve yazılım gibi sistemlerin kullanılması oldukça maliyetlidir. Bu nedenle özel bir entegratör ile çalışabilmek ve gerektiğinde entegratör değişimi yapabilmek bütçe açısından da daha rahatlatıcı ve düzenli bir sistem oluşturmak adına da önemlidir.

Özel Entegratör Değişimi Nasıl Yapılır?

Herhangi bir işletme sahibi eğer ki kullandığı e-fatura özel entegratör sisteminden memnun değilse entegratör değişimi yapabilmektedir. Bunun için öncelikle geçmek istenilen yeni özel entegratör ile anlaşılmalı ve süreç başlatılmalıdır. Hemen ardından ise, entegratör değişimi yapılmadan önceki eski entegratör için bir iptal talebinde bulunulması zorunludur.

Yeni özel entegratör firma ile iletişime geçildikten sonra kişilere bir aktivasyon linki gönderilerek bu linkteki bilgilerin firmaya göre doldurulması ve gönderilmesi istenmektedir. Bilgilerin doldurulmasının hemen ardından eski entegratör firması ile iletişime geçerek çıkış işlemleri talep etmek gerekir. 

 

Bize Ulaşın

444 40 80 numaralı iletişim numaramız veya LimonDesk üzerinden bize taleplerinizi iletebilirsiniz.

 

 

AKINSOFT Programlarını Ücretsiz Deneyin!
Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER