16 Ağustos 2021
Müşteri ilişkileri yönetiminin önemi günümüzde her geçen gün artmaktadır. Firmaların gelirlerini arttırmaya yönelik uygulanan yöntemlerden olan CRM’nin önemi de firma ve şirketler için oldukça büyüktür. Açılımı customer relationship management olan CRM’nin Türkçesi ise müşteri ilişkileri yönetimi olup son yıllarda firmaların sıklıkla başvurduğu bir yöntem olmaktadır.
CRM Nedir?
Günümüzde büyük ölçekli holdinglere kadar tüm firmaların hedefi karlılığını arttırmaktır. Bu anlamda firmalar müşteri ile ilişkilerine çok önem vermektedir. Firmalar müşteri ilişkilerini istenilen düzeyde olabilmesi için CRM yazılımlarından yardım alınmaktadır. Bu sayede de firmalar ile müşteriler arasındaki ilişkilerde verimlilik sağlanmaktadır.
Müşterilerin ihtiyaçları en iyi şekilde belirlenmesi ve ihtiyaçlarını en etkin şekilde anlamak için kullanılan yazılıma CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) adı verilmektedir. Bundan sonraki aşama ise müşterilerim tüm ihtiyaçlarına yönelik ürünlerin geliştirilmesi ve ürünleri doğru müşteriler, doğru zaman ve doğru fiyat ile eşleştirmek olmaktadır.
CRM Ne İşe Yarar?
Müşterilerin isteklerini dinleyerek onlara satış yapabilmek için yeni stratejilerin geliştirilmesi müşteri ilişkileri yönetimi sayesinde olmaktadır. Bu yazılım da bu amaca hizmet etmekte ve mevcut müşterileri korumaktadır. Ayrıca potansiyel müşterilere daha etkin bir şekilde ulaşmayı sağlayan CRM’nin müşterilerin kendilerini daha özel hissetmesini ve buna bağlı olarak firmaya bağlılığının artmasını da sağlamaktadır.
CRM Neden Kullanılmalı?
Orta veya büyük ölçeli fark etmeksizin firmaların kullandığı müşteri ilişkileri yönetimi yazılımlarının tercih edilmesinin en önemli sebebi firmaya kattığı değerlerdir. Bu yazılımların firmalara sağladığı iki önemli fayda bulunmaktadır.
Bu faydalardan birisi firmaların müşterileri dinlemesini ve daha sonra müşteri istek ve ihtiyaçlarını anlayarak bunlara hızlı cevap vermesini sağlamasıdır. Bunun yanında CRM’nin diğer bir faydası ise firmaların potansiyel müşterilere hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlamasıdır. Halihazırda müşterilerin sadık müşteri sınıfına yükselten hem de potansiyel müşterilere verimli ve hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlamaktadır.
Müşteri ilişkileri yönetimi yazılımları firmaların ürünleri arasında çapraz satış da gerçekleştirmektedir. Ayrıca firmaların siparişlerini satışa dönüştüren kurumlar haline gelmesini sağlamaktadır.
CRM’nin firmalara kattığı faydalardan birisi de satış işlemlerini kolaylaştırmasıdır. Bu yazılımlar müşterilerin satın alma alışkanlıklarını bilmekte ve satış personellerinin performansını da takip edebilmektedir.
E-fatura & E-arşiv ve tüm e-dönüşüm süreçlerinizi kolayca yönetmek için iletişim formumuzu doldurarak, 444 40 80 numaralı iletişim numaramız veya LimonDesk üzerinden bize ulaşabilirsiniz.